Mysig söndag

Klev upp halv nio, tog en 30-minuterspromenad med Dogge (rena rama värmen ute, bara -2 grader), åt frukost framför Nyhetsmorgon, fikade med Erika fram till lunch (och fick jättefina födelsedagspresenter i förskott - ett ljus och en skål), åt Eriks favvorätt (spagetti och köttbullar), lämnade disken på diskbänken, åkte till Rusta och beställde ett badrumsskåp (som det visade sig vara 25% rabatt på - lycka!), körde vidare till Jula och köpte vadarbyxor till Erik i födelsedagspresent (det var han själv som kom med förslaget och det passade ju utmärkt eftersom jag inte hade någon aning om vad jag skulle köpa), fortsatte till Media Markt och kollade in bänkdiskmaskin och en babyvakt (för tillfället slut, inkommer på onsdag), pantade, handlade på Citygross, glömde lämna fram pantkvittot, åkte hem och fikade morotskaka som var kvar från igår, pratade med mamma en timme, läste nya numret av "Föräldrar & Barn - Att vara gravid" (med förlossningsbilaga - shit, vet inte om jag har lust längre...), städade bort julsakerna (tråkigast är att ta bort stjärnorna i fönstren för de lyser så fint), åt kvällsmat bestående av pizzarester från igår och quesadillas (gamla tortillas, ost, rökt kalkon, stark tacosås), diskade och nu sitter jag här.

Sådär ja, det var min söndag. Det låter kanske som att den var stressig och så, men det var den inte alls. Det har varit en lugn och skön dag och nu känner jag mig laddad och redo för den första hela jobbveckan efter lovet. Jag har inte läst en enda av de uppsatser som jag hade tänkt läsa över helgen. Får göra det nu i veckan istället. Jag menar, jag har faktiskt haft jullov. 

A bientôt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0