Nu får det fan va' nog!

Hur länge ska den hålla på egentligen, den här förbannade vintern? Vaknade klockan 03.15 i morse av att ett snöskottningsfordon av något slag körde fram och tillbaka på gatan och sedan var det lögn i f*n att somna om. Tog säkert en timme innan jag äntligen sov... Och så funkar inte fläkten i bilen (fick inte tid på verkstadn förrän på måndag) så jag måste GÅ till jobbet. Nu gillar jag förvisso att promenera, men inte på oplogade trottoarer med en mage som drar ihop sig med jämna mellanrum så man tror att den ska sprängas... Och så är det ju livsfarligt med alla isfläckar som gömmer sig så förädiskt under nysnön. Idag höll jag dessutom på att halvt slå ihjäl mig på jobbet.. Var på väg till en lektion med famnen full av skrivhäften, tuschpennor, kalender, planeringsblock osv. när jag SWOSH! halkar i en liten, knappt synlig vattenpöl på golvet och far på rumpan med en smäll. Rakt in i ett element... Böckerna far iväg och ena hållet, mina ben åt det andra och där sitter jag... Rafsar ilsket ihop mina saker och travar bort till klassrummet... Har en lätt molande värk i ena höften ikväll. Det är ju det jag säger: Nu får det fan va' nog med vinter. I helgen ska det dessutom blir ännu kallare, typ -10 grader. Då ska jag inte sätta min fot utomhus. Och nu när jag tittar ut genom fönstret ser jag hur det fullkomligt vräker ner snö. Får väl ladda med öronproppar så jag förhoppningsvis sover över den där snömaskinen... Är givetvis suppertacksam mot dessa tappra riddare som ser till att hålla gatorna någorlunda snöröjade, oavsett tid på dygnet, men det är svårt att uppskatta det mitt i natten...

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0