Proffsiga Karin

Idag var vi på MVC. Vår barnmorska heter Karin och är BÄST. Inte för att jag har haft så många andra, men jag kan ju gissa. Hon är liksom så himla proffsig. Inte en massa duttande utan rakt på sak. "Jaha, och här har vi ätit lite julmat", sa hon när hon kände på min mage... Vissa hade säkert gått i taket över en sån kommentar och menat på att den personliga integriteten hade kränkts (fy tusan vad jag är trött på det där tjafset, men det är en annan diskussion) men vaddå det är ju sant. Jag har glufsat i mig godis och kakor i jul och det är klart att med tanke på hur lite jag motionerar nu, jämfört med tidigare, måste det ju sätta sig någonstans. En graviditet kräver inte mer än ca 200 extrakalorier där jag befinner mig just nu (har jag läst), och jag antar att man snabbt kommer upp i detta efter några knäck, ischokladbitar och smörkringlor...

Hon klämde och kände och allt var helt i sin ordning. Hjärtfrekvensen har gått ner från 153 till 146 och magen följer kurvan. Fick lite information om amning och pratade lite allmänt om BB och hur det funkar där. Lite pirrigt känns det allt, trots att det ännu är många dagar kvar...

Erik är lika förtjust i Karin som jag. Han gillar också det där raka. Dessutom är hon lugn på samma gång.

Kommentarer
Postat av: nina

Bra att ni är nöjda med sköterskan. Jag tror det är en typ jag med skulle gillat.

Tack för gratulationerna.

Kram

2010-01-05 @ 17:19:31
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0