T.G.I.F!

Jag säger bara det: Thank God it's Friday! Och just nu är det veckans härligaste stund, när man vet att det ännu är två härliga, lediga dagar som väntar.

Helgen började helt fantastiskt med fika hos kusin Josefine ute på campus. Fick fruktsallad med en massa smarriga citrusfrukter, vaniljkesella (en otroligt lyckad smakkombination), delicatobollar och kaffe. Dessutom fick jag ett handvårdskit med tvål, scrub och handkräm - med citrondoft - så ikväll blir det manikyr. Lite vardagslyx sådär. I början av graviditeten var mina naglar jättefina men nu går de av alt. delar sig och nagelbanden fnasar sönder. Kan ev. vara kylan också. 

I morgon ska jag träffa Erika på stan vid 11-tiden. Har skrivit en lista över sånt som jag "måste" köpa (ska börja bocka av listan jag skrev härom dagen) och det är alltid roligare att gå på stan när man är ute efter något speciellt.

Resten av helgen ska jag inte göra ett dugg. Erik ska täva i Malmö så jag ska bara vara hemma och ta hand om mig själv. Eventuellt ska jag åka en sväng till EM eller Mio och se om det finns någon trevlig fåtölj där. Behöver han en som är bekväm, till skillnad från den jag har nu (Jenylund, Ikea) där dynan liksom glider fram så man sitter alldeles ihopsäckad. Inget för varken hållning, stora magar eller ömmande ryggar dvs. Först var jag inne på att köpa en Lamino, men jag tycker inte om fårskinnet på dem. Har sett att det finns Lamino med gotländskt lammskinn på Bolagret (tror jag det heter, det nere vid Stora torget) så om jag någonsin ska köpa en sån får det bli den varianten. Lite dyrare, men bra mycket snyggare. Men tills dess blir det någon tygvariant, lagom hård/mjuk som man kan sitta bekvämt i. Återkommer med en rapport.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0