32 grader!

Det är inte klokt alltså att det kan vara så in i vassen varmt. Idag var det dags för Stångaspelen (Erik vann den gutniska femfampen för 10:e gången i rad) och det var minst sagt hett där ute... Jag led världens kval innan med tanke på hettan och Herman. Kände mig som världens sämsta mamma som tvingade med en knappt fyra månader gammal bebis ut i denna bastu... Hade förberett mig med en våt handduk i en plastpåse som jag kunde badda hans eventuellt överhettade kropp med, hade med vatten i en liten burk, svala kläder osv så det inte skulle bli outhärdligt för honom. När vi kom dit hittade vi dock platser i skuggan där det fläktade lite så jag behövde inte plocka fram mitt nöd-kit. Men, som sagt, det är inte klokt att det kan vara såhär varmt. Speciellt inte med tanke på hur det var i vintras...



Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Haha kul med en vinterbild. Mysigt att träffa dej idag.

2010-07-11 @ 22:26:39
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0