ÄNTLIGEN!

Jag säger bara en sak: Äntligen! Äntligen har vi lämnat ifrån oss nycklarna till PLV 12f, och nu sitter jag ute hos lillasyster och bara njuter av vetskapen att det är över. It's over! Nu väntar förvisso nästa gigantiska projekt: Packa upp. Allt ska i och för sig inte upp, tvärtom. Det mesta får stå kvar i sina kartonger tills huset är inflyttningsbart. För mig är det dock viktigt att göra i ordning uppe på garaget, även om det är väldigt litet och inte får plats så mycket.

Dagen började vid åtta av att Eriks mobil ringde. Då hade jag vaknat sådär tio gånger under natten av att det värkte i hela kroppen. Tips: Sov inte på bara bäddmadrassen. Det är HÅRT. Klockan nio var det möte på banken och sedan var det dags att på allvar ta tag i städningen. Jag tippade att vi skulle vara färdiga runt lunch, men det var att vara väl optimistisk. Klockan tre skulle nya ägaren komma och hämta nycklarna, och tio i moppade jag det sista... När vi hade lämnat ifrån oss nycklarna och stod och surrade fast cyklar på bilen kom den nya ägarens föräldrar med massa saker, bl.a. en kofot för de skulle börja riva köket direkt. Kändes lite konstigt måste jag säga. I morse satt jag där och åt frukost och bara några timmar senare gick någon helt främmande person loss på "våra" köksskåp, "vårt" golv och "vår" panelvägg... Undrar hur det ser ut där nu...

Hur som helst, det känns väldigt bra att det är över nu, det som jag gruvat mig för i flera veckor. Snarare månader... Nu ska jag bara njuta av de två sista dagarna här i Småland innan det bär av hemåt igen. Hemåt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0