Avslutningsmiddag

En mycket trevlig tradition på min skola är avslutningsmiddagen för niorna, och igår kväll var det dags. Eleverna kom med buss klockan sex och då fick de gå den sedvanliga tipspromenaden med frågor om lärarna.

Min fråga:

Vilken stat var Elin au pair i?

1. Kalifornien
X. Hawaii
2. Florida

(Rätt svar: 2)

Därefter var det välkomstdrink och tilltugg (cider med jordgubbar och chips) innan de fick leta upp sina platser vid bordet. Ett intressant fenomen som händer varje år är att det alltid är någon som sätter sig och tar för sig av dricka innan någon sagt "varsågoda och sitt" trots att alla andra står bakom sin stol. Jag är väl ingen vett och etikettexpert men man ser väl hur alla andra gör eller inte gör? Jaja, strunt samma. När alla hade satt sig var det förrätt (räktoast). Som traditionen bjuder åker niornas klassföreståndare ut till lokalen och dukar på dagen för att under kvällen få sitta med eleverna, utan att behöva tänka på att servera och plocka av bordet osv. Det är trevligt tycker jag, speciellt när det är man själv som får sitta...

Varmrätten bestod av potatisgratäng (med MYCKET grädde), fläskfilé, svampsås och grönsallad. Lika gott som vanligt. Får dock vara lite försiktig med gratängen eftersom min mage brukar protestera mot för mycket fett. Till dessert var det kladdkaka (snarare kladdkakesmet, för den var superkladdig = jättegod) med ännu mer grädde. 

Under middagen delades det ut diplom, t.ex. "Årets sång- och dansman", "Årets kupp", "Årets icke-penna" osv. och så höll rektorn tal, utklädd till idolen Ozzy Osborne. Lite annorlunda inslag, om man säger så...

Efter maten delade vår klass ur rosor till alla lärarna, förutom till Emma och mig. Vi fick istället presentkort på naglar på ett ställe här i stan. Ska bli så himla kul. Jag har riktigt fula naglar, så det ska bli roligt att fixa till dem. Nu blir det kanske inga långa fingernaglar eftersom det antagligen inte är så smidigt när man har en liten bebis. Ska nog göra en pedikyr istället. Oavsett vad det blir ska det bli jättespännande. Har aldrig fått naglarna fixade förut. 

Ikväll är det skolavslutning. Fattar inte att det redan har gått ett år sedan sist...





  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0