Boktips: Hypnotisören

Precis som Millennium-böckerna är "Hypnotisören" en bok jag hört mycket om. Många har läst den och sagt att den är bra men jag har liksom inte kommit till skott att läsa den. Men efter att från flera håll hört att den visst skulle vara jättebra bestämde jag mig för att ta mig tid att läsa den. Och jisses, vilken tur att jag gjorde det. Kunde ju inte lägga den ifrån mig. Varenda stund den senaste veckan som Herman sovit eller varit på gott humör har jag passat på att läsa en bit och igår läste jag till slut ut den. 

I korthet handlar den om en läkare som med hypnos försökt bota människor som har gått igenom svåra trauman, men efter en händelse i hypnosgruppen lovar han att aldrig mer använda denna kontroversiella behandlingsmetod. Men efter några år blir han ombedd att hypnotisera en pojke man tror har varit vittne till att hela sin familj mördats. Mycket motvilligt går han med på det, vilket får katastrofala konsekvenser.


Betyg: 4/5

Hypnotisören


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0