Hatar att flytta

Just nu sitter jag på golvet i vardagsrummet på en stenhård bäddmadrass som ska fungera som säng i natt... Det är nästan kolmörkt eftersom alla lampor är nerpackade och i detta nu på väg till Gotland, så om det blir lite tokigt med bokstäverna ibland har ni svaret där.

Jag hatar att flytta och tänker inte göra det på bra länge nu. Fiffan alltså. Det spelar ingen roll hur organiserad man var när man började packa för när det väl kommer till kritan vill man bara bli färdig med eländet och då hamnar allt huller om buller i kassar, säckar, kartonger och helst lite löst hit och dit, i nåt hål man hittar.

När jag kom till Växjö i efterniddags trodde jag verkligen att jag hade packat det mesta. Vet inte hur jag kunde tro det eftersom jag uppenbarligen INTE hade gjort det. Drabbades då plötsligt av någon paralysering av något slag som gjorde att jag inte visste var jag skulle börja. Det var liksom bara så mycket att ta tag i. Till slut fick vi i alla fall lite flyt i det och efter sådär fyra timmar var lägenheten så gott som tömd. Dessutom kom vi igår på att vår extranyckel låg ute hos Julia och Stefan och eftersom de nya ägarna ska få nycklarna i morgon var det bara att åka ut och hämta den. Skönt att vara klar med det, tänkte vi, och kom i nästa sekund på att den andra extranyckeln ligger i en byrå som just nu befinner sig mitt på Östersjön... Fan! Och som inte dessa två nyckelfadäser skulle vara nog. När vi kom ut till Julia och Stefan ikväll och jag precis hade klivit ur bilen såg jag att mina nycklar låg på taket. Måste ha lagt dem där innan vi åkte från stan... Hur stor tur kan man ha liksom? 

Nu ska jag försöka sova lite för i morgon är det sista rycket. Ska städa klart (två rum är redan gjorda), packa ut i bilen, slänga en massa skit och sedan är det HASTA LA VISTA PLV 12f. Jiha!! 


Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Fattar att det är träligt nu....

Snart är det ÖVER. Å då ska ni bo på jordens vackraste plats JIHUUUU å vi blir typ nästan lite grannar. Det är så kul!

KRAM ses snart

2010-06-29 @ 23:34:56
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se
Postat av: Jonas

Jag håller med dig till fullo. Jag hatar det mest av allt. Jag och farsan ska snart flytta till en lägenhet. Å andra sidan ligger den bara snett över gatan där vi redan bor. Men fy fan för att packa ner alla grejor i kartonger, kassor etc.. Dessutom den eländiga flyttstädningen som kommer efter. Nej, fy fan.. Jag tänker bo hemma ett år till innan jag flyttar hemifrån. Jag hatar det så inåt helevete. Jag förstår inte att det finns folk som tycker att det är roligt att flytta runt till nya omgivningar. De där människorna borde uppsöka psyrktiatisk vård omgående.

2011-05-22 @ 23:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0