Hos mormor och morfar

Förra veckan var Herman, Dogge och jag på Gotland. Erik var på kurs tre dagar och skulle sedan mångkampa i Täby, så då passade jag på att åka över till moderön en sväng. Men jisses, vad en vecka går fort. Vi gjorde egentligen inte så mycket utan umgicks mest. Mamma och pappa jobbade förvisso, men på eftermiddagarna och kvällarna blev det bara att vi satt och pratade. Sånt gillar jag... Det var skönt att kunna få lite hjälp med Herman också, speciellt på kvällarna när han har sin skrikperiod.

Han var givetvis hos farmor och farfar också. På måndagen var jag i Lummelunda med lite grejer och då fick han vara hos farmor och på fredagen erbjöd sig farfar att vara barnvakt så då passade jag på att gå en sväng på stan och att åka ut ytterligare en sväng till Kanalen. Vi har ju fått plattan gjuten nu, och då måste den inspekteras...

Fredag till söndag var vi i stugan. Jag kan inte fatta att det är sommar igen. Tänk då i februari någon gång när det var iskallt och hur mycket snö som helst. Då kändes sommaren ofattbart avlägsen, men nu är vi där ändå och det är helt underbart. 


Veckan gick som sagt väldigt fort och igår var det dags att åka tillbaka till Växjö igen. En sak kunde jag konstatera när jag var hemma igen: Det är inte helt enkelt att resa ensam med en bebis, en hund och bilden full med saker som ska bäras in... Jag var helt slut när jag fått upp allt i lägenheten. Herman var vaken och skrek, hunden var kissnödig, jag hade ont i skallen, den var minst 30 grader i lägenheten och så var jag så djävulskt hungrig. Men det löste sig det med. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0