I morgon...

... är det dagen med stort D. Klockan 07.20 går färjan och sedan väntar två superintensiva dagar innan jag äntligen får pusta ut. Det här med flytt suger musten ur en kan jag tala om. Har känt mig konstant stressad sedan det blev klart med lägenhetsförsäljningen. På onsdag kväll är det jag som ska FIRA. Funderar på att köpa mig en Baccardi Breezer Pineapple - min favvo. 

Om jag känner mig själv rätt kommer det dock inte bli alls lika jobbigt som jag målat upp det. Vi är fyra stycken som ska hjälpas åt i morgon så förhoppningsvis kan vi vara klara med bärandet mot seneftermiddagen. Måste bara säga att det är otroligt omtänksamt av Stig och Åsa att hjälpa oss. Mitt mål är sedan ayy vara klar med all städning och lämna lägenheten runt lunch på onsdag. Det beror lite på hur lång tid det tar på banken. 

Men i morgon är i morgon och idag är idag (så förnuftigt tänkt...) och idag har det varit en mycket trevlig dag. Gjorde inte så mycket på förmiddagen mer än att förbereda för i morgon, sola en liten stund och boka en tandläkartid. På eftermiddagen åkte jag in till kusinerna på Bokströmsgatan. Det blev glass och kaffe på den nymålade terassen, en sväng till ÖB för att köpa såpbubblor och en håv och dessutom erbjöd sig Christina att vara barnvakt en stund så jag kunde åka och uträtta några ärenden. Tack! När jag kom tillbaka var grillen tänd och jag blev bjuden på smarrig mat. Försökte övertala Åsa att bli min hushållerska, men hon gick inte riktigt med på det... Synd för hon är väldigt huslig. Åkte hem runt halv sju och resten av kvällen har jag bara fixat och donat här hemma. Herman somnade snabbt så jag har kunnat vara riktigt effektiv. 

Nu ska jag packa det sista och bära ut lite grejer i bilen, sedan blir det nog sängen. Väckarklockan ringer 05.30...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0