IKEA-besök

I morse när jag vaknade hade jag siktet inställt på en enda sak: Flyttpacka. Erik är näligen hemma hela dagen idag, vilket inte sker så jätteofta, så då hade vi planerat att packa. Men så kom jag på att Herman ju snart är fyra månader (om en månad), vilket innebär att han ska få gröt och smakisar. Eftersom han blir mer och mer förtjust i att sitta upp (kan dra sig upp till sittande nu när man håller honom i händerna) och jag dessutom inte vill han honom i knät när han äter gröt måste vi införskaffa en barnstol. Vi har redan en, som pappa satt i när han var liten pöjk, men eftersom vi kommer vara i Vall ganska mycket behöver det finnas en där också. Plötsligt tog min söndag en helt annan vändning. Kastade i mig lite frukost, duschade och drog sedan iväg till Älmhult. Himla tur att Herman gillar ersättningen så jag kan åka iväg själv sådär. 

Inte nog med att jag fick tag i min barnstol med tillhörande "bord" och diverse andra saker till gossen, så slog jag dessutom hastighetsrekord. Till Älmhult och tillbaka på 2 timmar och 40 minuter (det tar en timme att köra) och då stannade jag ändå vid Willys på hemvägen och handlade. Sammanlagt var jag i varuhuset kanske 40 minuter. Nytt rekord, som sagt. 

Men nu ska jag i alla fall ta tag i packandet.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0