Mjölkproteinallregi, TV-tittande och bajsregn

En helt vanlig dag i mitt föräldralediga liv. Jag tror att Herman är allergisk mot mjölkprotein. Det var läkaren som gissade på det när vi var på tvåmånadskontrollen eftersom han var så prickig på bröstet och magen, plus att han kräks mycket efter ersättningen och har varit lite risig i magen på sistone. När jag var på Gotland förra veckan blev jag lite orolig eftersom prickarna inte försvann och magen var i "obalans" (går inte in på fler detaljer). Ringde då till barnkliniken och fick prata med en rar kvinna som tyckte att jag kunde testa ersättning som inte innehåller mjölk. Så jag inhandlade en burk Profylac till det angenäma priset av 204 riksdaler (hutlöst, men så är det ju med specialmat) och efter en dag var alla prickar borta. Egentligen ska väl jag ta bort allt som innehåller mjölkprotein från min kost också med tanke på amningen, men så länge prickarna är borta fortsätter jag äta mjölk (är ingen storkonsument precis). Ska till bvc på onsdag och då får jag rådgöra med Gunilla hur vi ska fortsätta.

TV-tittandet då. Herman gillar verkligen att titta på TV ohc jag vill inte förstöra detta lilla nöje för honom. Jag har ju läst att barn under två år inte ska titta på TV eftersom deras hjärnor inte klarar att bearbeta alla rörliga bilder, men han tycker ju om det och en liten stund kan väl inte skada? Just nu sitter han och tittar på "That 70s show" t.ex. och babblar på som bara den. Ett favoritprogram kanske? Ska nog testa nyheterna vid något tillfälle så han blir allmänbildad...

Och så var det det där med bajsregn. Usch, vad äckligt, men jag måste ändå skriva om det. Skulle byta en blöja förut och precis när jag skulle sträcka mig efter en ny brakade det till i magen på den lilla sorken och helt plötsligt var det bajs lite överallt, bl.a på golvet, på min vita tröja och mitt ena lår. Jag fick smått panik men han såg så nöjd och belåten ut så... En ny erfarenhet för mig som småbarnsförälder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0