Ny mobil

Ja, nu har det hänt. Jag har införskaffat en ny mobil modell "cool". Det är en HTC Legend med touch screen (som jag velat ha så himla länge) och en massa andra finesser. "Finesser" - ett vuxenord i tekniska sammanhang. Kom plötsligt att känna mig som 52 år... Jaja, häftig är den i alla fall. Tanken från början var att köpa en annan telefon, men säljaren sa att den jag tänkt mig är rätt slö, och ska jag slå till med en ny mobil vill jag ju inte ha vad skit som helst. Det där lät ju spydigt... Men så är det, speciellt med tanke på att jag byter sådär var tredje eller fjärde år. Förutom själva telefonen slog jag till på ett surfabonnemang också för 29:-. Så nu kan jag ge mig ut i cyberspace när jag står i kön på ICA (vilket jag ju verkligen har ett behov av...). Den enda nackdelen som jag upptäckt hittills är att det på tangentbordet inte finns å, ä, ö så man måste trycka på a respektive o. Lite ovant men när man väl får in snitsen (vilket jag faktiskt börjar få) går det riktigt bra. Har köpt en sån plastfilm som skyddar displayen också. Knölig som fan att få dit, och trots att jag var noggrann blev det några små luftbubblor under. Äh, sak samma. De där plasterna brukar ändå lossna efter ett tag.


 

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Wowiwowi va fiiiin... *´suckar*

2010-06-10 @ 21:09:37
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0