Nytt förhållande till solen

Jag älskar solen! Ju varmare och mer gassande desto bättre. Den här helgen har ju varit helt fantastiskt solig och härlig. Har njutit varenda sekund. Men det innebär samtidigt att jag har varit helnojig för att Herman ska få för mycket sol. Sist jag var på bvc berättade sköterskan om en familj som kom in förra sommaren med ett helt sönderbränt barn. Bebisen hade legat naken på en filt på stranden under ett parasoll en hel dag och hade bränt sönder hela sig. Eller rättare sagt, föräldrarna hade bränt sönder honom/henne... Jag vill ju inte att han ska svettas ihjäl i en massa kläder, samtidigt får han inte bränna sig. Skinnet är ju så himla ömtåligt och dessutom får man inte smörja in de där minsta med solskyddsfaktor. Kom dock på en rätt smart grej: Pyjamas. Långbent och långärmad med fot. Så idag har han suttit i sin babysitter i skuggan i pyjamas hela dagen, med keps. Och han verkade tycka det var rätt mysigt.

 

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Det är lurigt som fan det där med solen å småpluttar.

2010-06-28 @ 08:07:20
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0