Sista helgen i Växjö

Inte för alltid givetvis, men åtminstone innan flyttlasset går. Det känns både bra och dåligt, men mest bra. Det som är mindre bra är att jag trivs så otroligt bra här och jag kommer att sakna en hel del:

* Vännerna
* Lägenheten
* Sjön
* Linnéparken
* Butikerna på Storgatan
* Bokhultet
* Föräldragruppen
* Närheten till IKEA och Ullared

Tur att Julia är kvar så jag kan åka hit då och då.

Flytten ja... Inte helt enkelt att organisera rent logistiskt måste jag säga för vi vill ju inte behöva åka tillbaka en extra tur och lämna igen en flyttbil vi hyr här. Men nu har vi i alla fall löst det. När vi åker till Gotland på torsdag proppar vi bilen så full vi kan, vilket inte är så mycket eftersom barnvagnen tar stor plats. På tisdagen kommer Stig och Åsa och har då med sig Stigs buss och pappas stora släpkärra. Då byter vi bil med Stig så han tar vår bil och släpkärran tillbaka på kvällen (det blir för tungt om han ska ta sin buss och kärran) och när vi sedan åker på fredagen tar vi bussen full med grejer. Så får det blir för att inte riskera att bli stoppade av polisen med för mycket last... Egentligen har vi inte så mycket möbler och saker, men vissa grejer är för himla tunga... 

I morgon ska vi ta tag i packandet på allvar. Jag har börjar litegrann men som alltid har jag ingen vidare struktur så det slutar med att jag packar lite här och lite där, utan att egentligen komma någonvart alls. Erik är borta på utbildning måndag-onsdag så då blir det inte så mycket gjort och när han kommer tillbaka är det ju dagen innan vi ska åka. Hjälp, vad tiden går fort...   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0