Smaklöst!

Nästa helg är det ju dags för årets bröllop och jag kommer sitta bänkad. Ja, jag erkänner: Jag tycker det ska bli skitkul. Det känns nästan som att man måste försvara sig om man tycker det här med kungabröllop är något positivt. De flesta jag har pratat med ska inte titta, mest på grund av att de inte bryr sig. Men jag bryr mig, så jag ska inte boka in nåt annat på lördag.

Nåväl, det jag skulle skriva om var de här införprogrammen som TV4 kör på morgnarna och kvällarna. En av morgnarna nu i veckan var temat "barn" och huruvida det kommer att bli ett kungligt barn inom ett år. Sedan spekulerade de om hur barnen kommer att uppfostras, hur media kommer att blåsa upp en eventuell pösig tröja på Victoria osv. Men det värsta av allt var i alla fall att de hade en fertilitetsläkare där som pratade om riskerna med missfall och till vilken vecka missfallsrisken är som störst. Hur smaklöst är inte det?! Jag blev helt vansinnig. Vad är det att spekulera om? Jag menar, det kan hända vem som helst och har för tusan inget med blått blod att göra. Upprörande! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0