Tre månader!

Idag blir vår lilla älskling tre månader. Hurra! Hurra! Hurra! Hurraaaaa! Den senaste veckan har hans utveckling verkligen exploderat. Till dags dato har han lärt sig följande:

Rulla över från rygg till sidan (bara till vänster sida än så länge)
Hålla emot när man drar upp honom i sittande läge och lägger ner honom igen
Äta sittande, lutad mot t.ex. en kudde eller i babysittern
Suga på händerna
Svara när man pratar med honom
Le mot alla som ler mot honom

Igår sov han dessutom hela natten för första gången. Natten till idag vaknade han förvisso två gånger, men snart så... Jag har dock aldrig haft några problem med att gå upp med honom på nätterna. Det är lite jobbigt när han vaknar vid ett eller så, för då har jag i regel bara sovit ett par timmar och är vansinnigt trött, men i övrigt går det bra. Kanske inte så konstigt egentligen för jag minns faktiskt inte när jag sov en hel natt senast, utan att vakna, och då menar jag inte sedan jag blev gravid eller fick Herman.

I övrigt ser "Hermanstatusen" bra ut. Han är numera 61 cm och väger 5700 gram. Ligger forftarande under kurvan men följer i alla fall sin egen kurva. I måndags fick han sina tremånaderssprutor och det var inte poppis kan jag säga... Han blev jätteledsen efter den första och helt förtvivlad efter den andra. Själv lyckades jag behålla mitt lugn trots att sköterskan innan sticken informerade mig om att det skulle göra JÄTTEONT och han skulle bli JÄTTELEDSEN. Men han repade sig snabbt från gråten och sedan var allt som vanligt igen. Han fick lite feber men i övrigt ingenting. Så nu är det två månader innan det är dags igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0