Underbara dagar i Lummelunda

Nu har jag varit på Gotland i tre dagar. Det blev lite ändring i planeringen eftersom Erik helt plötsligt blev uttagen till Europacupen i mångkamp nu i helgen (högsta ligan - Super League). Det innebar att vi åkte hit redan i måndags. Det blev lite lätt panik bara eftersom vi då fick två dagar färre på oss att packa, men det löste sig. Vi slet som dårar i en och en halv dag, så nu är det faktiskt inte jättemycket kvar att göra. 

Hur som helst, tre dagar har gått som sagt. I tisdags var det skitväder men både igår och idag har det varit strålande underbart sommarväder. Soligt, inte ett moln och sådär 23 grader. Love it! Idag började jag dagen med att promenera upp till Eriks farmor Elsie. Blev bjuden på kaffe, bullar, sockerkaka och havrekakor. Smarrigt! Sedan gick jag hem och då somnade Herman så gott i vagnen och sov tre timmar. Det innebar att jag hann fixa i ordning en hel del här uppe på garaget, bl.a. packa upp lite saker. Och så hann jag baka muffins. 

På eftermiddagen kom Nina upp och då tog vi en promenad runt Kanalen. Jättemysigt med lite sällskap. Efter promenaden fikade vi på muffinsen och så hjälpte hon mig lite med datorn. Visade bl.a. det makroobjektiv hon har. Är nämligen lite sugen på att köpa ett... Kanske en sommarpresent till mig själv? Kan det nog bli, ja...

I morgon blir det midsommarfirande i Kappelshamn, men först ska jag ut till Valleviken.

Nu är det snart dags att sova. Måste bara ta ut hunden först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0