Visdomstandsjävel!

Då var det dags igen... Några gånger varje år tar sig någon av visdomständerna någon tiondels millimeter upp, pressar sig genom tandköttet och försöker få plats där det redan är alldeles för trångt. Det gör så sabla ont och munnen går inte att få upp mer än halvvägs. Borde kanske skaffa mig en sån där bitring som bebisar har när de får tänder... Och ikväll ska vi äta mat från Max. Tänkte inte på det när jag skickade beställningen med Erik. Hm... Kan bli rätt smärtsamt att få i sig en burgare när man knappt kan gapa...

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

ADJ! Lider med dej. Skär hamburgaren i minibitar. Minns inte om jag sagt detta till dej men sist jag hade sådär jävla ont ringde jag tandläkaren och fick tips om att köpa "Corsodyn" från apoteket. Bakteriedödande "tandkräm" typ, som man ska borsta runt den onda tanden med så man får bort bakterier och så inflammatinen lägger sig snabbare. Hjälpte mig faktiskt.

Fan va typsikt, så ska du nuta av en ljuvlig maxburgare å så kan du knappt gapa...

2010-06-11 @ 20:39:45
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se
Postat av: Elin

Brukar använda Corsodyl i flytande form. Man ska tydligen skölja hela munnen men slemhinnorna blir ju helt svullna av det så jag brukar ta lite på en tandborste och borsta tills det blöder.

2010-06-11 @ 20:48:31
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Ok. Jag kör i gélform. Hoppas tanden är bättre nu.

2010-06-13 @ 20:35:31
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0