20 dagar kvar...

Idag går jag in i v. 38 och räknas numera som fullgången. Skulle med andra ord slippa neonatal om den skulle få för sig att komma nu. Thank you God! Och slippa Karlskrona! Karlskrona är säkert en trevlig stad, men jag föredrar nog ändå att få bestämma själv vilka städer jag ska besöka och när detta ska ske...

Det här med magen börjar bli lite småjobbigt nu. Stor och hård och gör det nästan omöjligt att hitta en bekväm sitt- eller sovställning. Det skönaste är nästan att stå, men det blir ju också jobbigt efter ett tag. Dessutom har jag ont som f-n i revbenen på vänster sida så jag misstänker starkt att bebisen har varit lite väl våldsam där inne vid något tillfälle. Har hört att de faktiskt kan sparka så hårt att det blir en spricka i revbenen... Detta kan man tydligen inte göra något åt, så nu får jag väl vänta och se om det helt går över när bebisen är ute eller om jag får dras med det ett tag framöver. Så, nu har jag fått gnälla av mig lite. Det får man faktiskt, även om man haft en i stort sett smärtfri graviditet.

20 dagar kvar alltså... ( eller "men den kommer säkert komma sent för de gör de nästan alltid första gången" som vissa förstå-sig-på-are väljer att poängtera). Inbillar mig dock att min nästan "utplånade cervix" (som det står i journalen) ska snabba på det hela lite...

Måste fixa den där bilbarnstolen bara. På lasarettet här kan man hyra babyskydd för 200 kronor i nio månader - en rätt schysst deal om jag får säga det själv. Får ta det på fredag när jag ändå ska dit.

Kommentarer
Postat av: nina

Men ytterligare 11 dagar får den stanna där inne va.. eller 12 kanske om Eriks bakfylla ska hinna gå över.

Utplånad cervix låter bra. Låter mkt bra.

2010-03-11 @ 20:54:59
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0