Lördag

Det är så himla härligt med lördag. Sov förvisso skitdåligt eftersom jag har ont som f-n i revbenen, men jag slapp i alla fall bli väckt av hunden klockan tjugo över sex (han har en inbyggd väckarklocka - värsta Skalman - som liksom aldrig slår fel, förutom ibland då) och kunde ligga och dra mig/lipa över revbenen till nästan halv nio. Då blev den en promenad i morgonsolen. Okej, det är irriterande att bli väckt av en hund som rastlöst travar omkring, sträcker på sig, ruskar sig och slickar sig på de privata delarna (ett säkert tecken på att det börjar blir bråttom ut...), men samtidigt är det väldigt mysigt att gå ut med honom. Han blir ju så glad.

Efter promenaden blev det frukost framför TV:n med friidrotts-VM. Bakade tekakor igår (recept från mor min) som blev riktigt goda så det blev sånna och en kopp te. Helgfrukost, annars är det smoothie som gäller. Tja, sedan var det bara att byta kläder och åka in till stan. Det tar tio minuter att gå till centrum, men med tanke på min betonghårda mage som inte formar sig ett dugg oavsett vilken position jag intar, blev det att ta bilen. Och tänk vilken tur jag hade idag;generösa Växjö kommun "bjöd på" gratis parkering hela helgen. Så där sparade jag minst 10 kronor... Vid tio skulle jag träffa Erika utanför Linnégallerian och sedan blev det ett par timmars shopping. Hade två saker på min lista (batteri till bankdosan och någon form av låda till bebisens strumpor och sånt smått) men kom hem med nästan tio påsar. Det blev:

* En nagelsax till bebisen
* Ett påslakanset till bebisen
* Täckstiftspennor från Make up Store
* En mintgrön necessär med vita prickar från H&M
* En vit ask med turkosa prickar till småkläderna
* Ett hårband
* En duk och matchande kuddfordral från Village
* Batteriet
* En superfin mjukisgroda i organisk bomull (första gosedjuret jag köper till bebisen)

När jag kom hem var det bara att sleva i sig lite lunch (risgrynsgröt) och sedan åka till Willys och handla. Det känns mycket märkligt måste jag säga, men nu står faktiskt två paket blöjor inne i sovrummet... 

Efter handlingen var smärtan nästan olidlig så då bröt jag ihop lite lätt och sedan blev det en tupplur. Ska till Vickan på jobbfest ikväll, så nu känner jag mig rätt utvilad faktiskt. Alla ska ha med sig lite mat. Jag skrev upp mig på sallad så den ska jag ta tag i nu. 


 

 

Kommentarer
Postat av: nina

Men fyyy stackare att du ska ha så jävla ont. Huu jag lider med dej. Förstår att du vill att pyret ska komma ut nu då. Å va spännande det ska bli att träffa er lilla böna.

Kram

2010-03-13 @ 21:17:44
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0