Jag älskar Tradera

Sedan jag fick Herman har jag varit en flitig besökare på tradera.com. Även innan köpte jag saker där lite då och då, bl.a. smycken från Pilgrim till kanonpriser. Det som lockar nu är barnkläder. När det gäller begagnade kläder är jag annars rätt kräsen och handlar ytterst sällan second hand-kläder till mig själv, men med barnkläder är det en annan sak tycker jag. De slits inte speciellt mycket, har inte en massa fläckar (åtminstone inte babykläderna) och luktar inte konstigt. Begagnade kläder kan ju lukta lite unket... Förutom att man kan göra riktiga fynd (idag vann jag t.ex. en auktion på ett par röda mjukisbyxor för 1:- + frakt) kan man hitta lite udda kläder. Sedan är det klart att inte allt är billigt. Vissa auktioner drar ju iväg rejält och när dessutom frakten kommer till är det inte alltid det blir jättebilligt. 

Precis innan jag började skriva det här inlägget betalade jag två mössor, tre tröjor, ett par mjukisbyxor och ett par hängselbyxor och det gick på drygt 300:-. Sedan brukar det ta ett par dagar innan sakerna kommer och det är ju alltid lika spännande att se hur de ser ut "live". För det mesta är det bra, men någon nit har man väl gått på. Ropade in ett jättefint set med byxor och tröja för några veckor sedan, men när det kom visade det sig att resåren i byxorna var helt uttänjd... Lite trist, men det får man ta. Den där bärselen jag skrev om för ett tag sedan har ännu inte kommit. Tjejen som sålde den skulle kolla med Posten vad som kan ha hänt, men det gör nog varken från eller till. Det är bara att inse att den kom bort (om hon nu inte lurade mig) och att någon annan förhoppningsvis har glädje av den. Nu ska jag nog ta och kolla om det kommit in något fint...

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0