Stenskivan

Nu är stenskivan som vi köpte på stenhuggeriet i Burgsvik på plats, och det blev precis så bra som jag hade hoppats. Tyvärr märkte vi, när vi skulle ta fram den och slipa till kanterna (då hade den stått i garaget sedan vi köpte den, så den inte skulle blir förstörd eller nåt) att den hade blivit helt full av repor. Fattar inte hur. Jäkligt tråkigt i alla fall. Så det var bara att gnugga som en dåre med sandpapper/vatten och som tur var gick de bort. Annars hade jag blivit riktigt ledsen... Hur som helst, eftersom vi ska ha den som bordsskiva på ett bord som vi liksom använder värje dag (inte som något prydnadsbord) och kalkstenen är känslig för t.ex. fläckar måste vi behandla den. Så efter ett antal torkningar med såpvatten har den nu fått en helt ny yta. Var lika orolig för att ytan skulle bli mörk eller på annat sätt ful, men det blev den alltså inte. Det vi behöver göra nu är at hitta något sätt att stabilisera underredet för det är lite vingligt (skivan väger säkert 40 kilo). Får klura ut något bra sätt...


Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag vill ha på bordet och hur grejerna ska stå, men just nu ser det ut såhär i alla fall. Vet du inte hur den såg ut under själva "produktionen" kan du kolla här









Kommentarer
Postat av: nina

Jättefint

2009-08-19 @ 20:37:31
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0